marketingowy-harpagan.pl

W branży jubilerskiej znajdziemy sporo marek. Jakie cechy łączą ich produkty? Po pierwsze surowce, jakie zużywają do tworzenia swoich wyrobów, ale także którymi dodatkami je wykańczają. Teraz skupimy się na te drugie. Skategoryzujemy je i krótko zdefiniujemy.

Imitacje kamieni szlachetnych – są najczęściej robione krzemionki z piasku, a dokładnej z ołowiowego szkła. Designerzy nierzadko umieszczają je w tańszych kolekcjach sztucznej biżuterii. Szkło ołowiowe generalnie cechuje się wyższym stopniem rozszczepiania wiązki światła. Pozostaje również znacznie twardsze od tego powszechnego. Najbardziej rozpowszechnionym wytwórcą takiego materiału pozostaje zagraniczna firma Swarovski Elements.

Cyrkonia |to} kolejny często umieszczany element ozdobny. Ten kamień tworzy się całkowicie syntetycznie. Jest niebywale twarda, co więcej można ją zgodnie z marzeniami barwić. W branży jubilerskiej sama cyrkonia znany jest krótko, krystalizuje się w bardzo wysokiej temperaturze. Jej największą cnotą pozostaje niska wartość.

Szlachetne Kamienie pozostają najbardziej wartościowe spośród materiałów wkładanych w biżuterię. Wyróżniamy ich w naturze całkiem wiele. Choć dziś zawęzimy się na tych najczęściej wykorzystywanych.

Szmaragdy {to| droższa wersja kamienia zwanego berylem. Dla amatorów, tak to ten zielony. Cieszy się popularnością jubilerów, ale także kolekcjonujących kamienie. Pozostaje bardzo twardy oraz łupliwy.

Rubiny pozostają prawie najpiękniejszym z rodzai kamieni, co więcej przynależą do rodziny korundu. Znane są ze swojej gęstości, najbardziej rozpowszechnione rubiny pozostają ciemnoczerwone w takich kamieniach nierzadko możemy dostrzec rozszczepienie barwy.

Szafiry – pozostają bardzo doceniane w złotnictwie. Identycznie do szafirów są z grupy korundów. Zazwyczaj są niebieskie. Znaczna liczba fabrykantów produkuje go chemicznie.

Diamenty – tutaj można mówić dość długo. Pozostają najtwardsze z pośród naturalnych skał i również najdroższe.

Wymieniliśmy najczęstsze dodatki stosowane do upiększania wyrobów jubilerskich. Jednak, że odróżniamy ich świecie znacznie więcej.

Marketingowy Harpagan